Lämna utan ånger - del 5

Två veckor senare.. Det var så stelt mellan henne och Amir. Dom hälsade inte ens på varandra. Dom undvek varandra så mycket det gick. Undrar hur det skulle vara på skivan. Aja, man får ju hoppas på det bästa.
 
-Fattar inte vad jag såg i honom..
- Näj inte jag heller. sa jag fort
Hon tittade på mig och tog ett djupt andetag för att säga något men hon pustade ut utan ord.

Snart tre veckor sen dom slutade snacka med varandra. Men det kändes som att hon hade något på hjärtat som hon behövde prata om men inte visste hur hon skulle ta det. Men jag lät henne vara. Tänkte att hon skulle säga när hon var redo.
-Fatima? sa hon under tiden jag var borta i tankar.
-Aaa?
-Omg, vill smälla till dig när du dagdrömmer!!! 
Jag skrattade och kastade en vindruva på henne. Hon skrattade och kastade ett på mig, det ledde till krig. Fyfan.. Mamma kommer döda mig..
 
Hon tog en näve vindruvor, satte sig på mig och tryckte upp det i mitt ansikte. Vi skrattade så högt men sen så slutade hon skratta. Hon tänkte på det där igen. Fattade inte vad det var!! Kan hon inte bara säga?!
 
-Hur visste du att du va bi? frågade hon.
-Jag minns faktiskt inte.. Jag föll för en tjej tror jag..
-Men vem var det? sa hon och fortsatte titta på mig
Jag kunde inte direkt säga att det var hon.
-...Gina, jag måste vara ärligt. Jag är inte bi..
-Vadå inte bi? Är du vanlig eller?! sa hon och gav mig en sne men ledsen blick.
Varför blev hon ledsen?? 
-Förlåt för att jag ljög. Jag är lesbisk. sa jag till slut
Hennes ansiktsutryck.. var lugnande. Hon var lugn. Hon hade inte blicken längre. Hon satt där.
-Jahaa, trodde det var något annat haha blev rädd. sa hon och skratta.
Jag skrattade lite.
Vad menade hon med det??
 

Fortsättning följer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0