Lämna utan ånger - del 8

Måndagen gick ut på att vi grät hela dagen. Kvällen tog vi det lugnt. Gina satt hemma hos mig. Då kände vi båda att våra mobiler vibrerade. Dolt va det på bådas.
Hon sprang in till toaletten och jag satt kvar i mitt rum för att det inte skulle låta som att vi var med varandra. 
-Hallå? sa jag
-Du såg bilden va? sa snubben med rostig röst.
-Vem är du? Har du ingen självrespekt som gör såhär mot mig? 
Jag hörde hur han började garva
-Lilla gumman, jag är en av dom närmsta personerna du känner..
-Varför gör du såhär? Vad hände med att du var intresserad? sa jag lugnt.
-Du är bög bre!!... Inte bög, men lesbisk!
-Neej.. Jag är bisexuell.. Säg vem du är.. Jag gör vad som helst för att du ska lägga ner med det du håller på med. VAD SOM HELST! sa jag fort.
Jag ville inte förstöra Ginas liv. Varför ska hon lida pga mig..
-Vad som helst?
-Jaa, vad som helst.
-Gift dig med mig sa han
Vi blev tysta ett tag, Gina kom ut från toaletten och tittade på mig. Det verkade som att hon var rädd eller något liknande..
-Va? Jag vet ju inte vem du är..?
-Om du inte gör det blir det bara värre för dig.. Och Gina. Jag kommer imorgon och frågar om din hand. Du ska säga ja.
-Har jag ingen talan om det här? frågade jag.
-Nej. sa han och la på.
Gina stirrade på mig, jag stirrade tillbaka.
-Vad sa dom i telefonen? sa jag och väntade på ett svar.
-Han sa.. att vi måste göra slut.. han kommer o frågar om min hand imorgon.. sa hon.
Det här måste vara två personer som gör allt för att förstöra oss..
-Han sa exakt samma sak till mig.. Men det kan inte vara samma person.. herregud, vem är dom...

Hon la sig på sängen och grät. Högt. Jag höll om henne. Hon kröp sig in i min famn och fortsatte gråta. Mina tårar rann som en öppen kran.

Tisdagen var stel. På vägen till skolan. I skolan. På lektionerna. På vägen hem. Hon satt hos mig i någon halvtimme. Hennes ögon hade svullnat upp för att hon hade gråtit så mycket. Hennes tårar fortsatte falla på hennes kinder. Jag tittade på henne och torkade bort tårarna på henne. Kysste henne. Hon kysste tillbaka, tog sina grejer och började gå mot dörren. Det där kanske var våran sista kyss.. Sista gången vi ser varandra kanske också..
Några timmar senare knackade det på dörren. Jag satt stilla och väntade på att pappa skulle öppna.
-Ahlaaaaan, Samir! Korbane, kom in kom in! 
VADÅ SAMIR?!?!??! Jag flög upp från soffan och tittade på Samir med en mördarblick. Han tittade tillbaka, log djävulskt.
-Baba, vänta lite.. Jag måste prata med Samir en sekund om det går bra.
-Jaaa varför inte min dotter, det är ju trots allt din kusin.
-Aaa, precis. Min kusin sa jag och tittade på honom igen.
-Vad i helvete är det för fel på dig?! Vem är den andra killen hos Gina då? Du gör det galet svårt för mig. Sjukt svårt. Och skäms du inte över att du lägger upp en sån bild med mitt ansikte photoshopat på den eller?! SKÄMS DU INTE?! Du ska förfan vara min kusin ?!?!??! Shit vi har växt upp med varandra! DU ÄR FAN SJUK I HUV...
-EY! Nu räcker det! sa han och gick emot mig med handen i luften
-VAD?! Ska du slå mig också? Slå mig då! SLÅ MIG!! 
Han tittade på mig och tog ner handen.
-Lyssna, jag ska förklara. Sätt dig... Jag och min kompis är galna i er. Jag har varit galen i dig ända sen vi har varit små. Jag vet, det låter sjukt för att vi är kusiner. Men jag bryr mig inte om det. Jag bryr mig inte om att du är bi heller. Jag vill vara med dig. Jag visste att du va det redan från början egentligen. När ni var på bänkarna vid backarna och kysstes. Det var inte första gången vi såg att ni kysstes.
-VA?! Har ni följt efter oss eller vad? 
Han blev tyst. Jag tittade på honom.. Tänkte gå upp och lämna honom på plats. Men han tog tag i min arm och tittade på mig.
-Skäms du inte.. Jag älskar dig, och du går ifrån bara. Jag gör det här för din skull. Annars går jag in och berättar för dina föräldrar sa han.
-Lyssna, Samir.. Jag känner inte samma sak för dig, förlåt.. Jag gifter mig med dig om du låter mig vara med Gina på skivan. Och snälla säg att din kompis inte har åkt dit än.
-Neej han sitter i bilen. Okej imorgon är skivan. Efter det ska du ha bestämt dig. Men jag ska prata med dina föräldrar nu. Gina väntar vi med då. sa han och gick mot vardagsrummet.
Jag stod kvar där vi var och såg hur han pratade med mina föräldrar. Dom såg så glada ut. Men dom tänker inte...
Efter det sprang jag mot mitt rum och ringde Gina för att berätta allt. Efter att jag hade gjort det var hon tyst ett tag..
-Jag ska komma ut.. Jag ska berätta för mina föräldrar sa hon plötsligt.

Fortsättning följer! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0