Mellan två världar - Kapitel 5

Vilka var det jag umgicks med egentligen? Jag hade träffat alla grabbarna som han pratade om för 2 veckor sen. Alla var jättetrevliga mot mig och alla hade varsin historia att berätta. Alla hade blivit retade när de var små. När de var i min ålder.

4 år efter... 14 åring
-
Skulle det inte har varit för mina grabbar, mina bröder, så skulle jag aldrig överlevt i denna jävla värld. Pappa slog mig fortfarande ibland. Men mindre än tidigare. Jag var inte liten, kroppsmässigt. Jag tror inte att han vågade riktigt.. Men han var värre när det kom till all drickande.. Han var spelberoende och hade börjat ta piller. Men brydde mig inte så mycket. Det enda jag brydde mig om just nu var när han var hög. Han började slåss då. Varför vet jag inte.
Skolan gick så bra. Jag hade hoppat över en klass. Pappa hade inte ens märkt det, det var eget beslut. Fyller snart 15 och börjar snart på highschool. Vet inte riktigt hur jag känner inför det.
-Hörru, grabben... Känns det säkert i skolan? avbröt Rico min dröm.
-Ja, brorsan. Ingen bråkar med mig. Det är jag glad över. Vad skulle jag ha gjort utan er? Ni är mina bröder..! svarade jag.
-Hörru broooo! I will never leave you! Du är lillbrorsan jag alltid velat ha!
Jag tittade mot honom och log.
-Behöver du något? Nya kläder kanske? Verkar som att the old man har skitit i dig helt?
-Aa, joo. Du ska bara veta. Han snackar med mig när han behöver något. And that means att han snackar med mig med sina knytnäven..
-Aaj.. lyssna på mig, skit i honom okej? Kom så drar vi till stan. Min kusin Vinnie har en märkesbutik, kanske kan få något av honom. sa Rico.
Jag hängde på.
Hos Vinnie köpte Rico ett par jeans till mig. De använde jag nästan varje dag.

-Hallå? Ha..Hallå? Hörru du! hörde jag pappa säga två kvällar senare.
-Aa? Vad? Ville du något eller?
-Ohoj.. Någon är kaxig av sig sa han och började gå emot mig.
-Ehm.. Nej? Sluta hålla på nu
-hö..hörru.. låt mig inte komma dit och slå tillhe..slå till dig. sa han flummigt.
Jag hade fått nog.. Jag orkade inte stå emot fler slag.
-Kom.. Kom då! Kom när du ändå kan!
Han kom närmre och närmre. Jag gjorde det jag lärde mig från killarna ute på basketplanen. Höger, vänster, sprang förbi honom och sprang ut innan han fick tag på mig. Så fort jag kom ut så tog jag upp mobilen och ringde Rico.
-Tjena.. Va hände!?
-Tur att du kom, Rico.. Jag måste slagga hos dig ikväll ifall de går bra?
-Det är klart bror, det är klart. Vi drar och käkar.

2 år efter.. 16 åring - Vinter
-
-Pappa jag drar ut.
-Du går ingenstans
-Ursäkta? Varför?
-För att jag sa de! Har du problem med det? sa han och började gå emot mig.
Han måste driva med mig. Han vill bara ha något att bråka om. Jag orkar inte längre.. Det räcker nu!
-Aa det har jag! Skit mycket problem också!
Han spände knytnäven och skulle precis höja den och slå mig. Men plötsligt så slog jag till honom i näsan så att det knäckte till och han föll bak.
-AAAAAH!!! VAD I HELVETE JÄVLA SKIT UNGE! sa han och sprang emot mig
Han fick tag mig i kragen och tryckte in mig i väggen, spottade mig i ansiktet och slog ner mig.
Han slog mig ett par gånger, spottade ett par gånger till. Det var bara blod som kom ut ur munnen på honom. Han fortsatte slå och spotta. Jag sparka honom mellan benen, tittade tills han ramla ner och sparkade på honom 3-4 gånger och sprang därifrån. Jag sprang så långt jag kunde, snön föll och vädret var kallare än någonsin. Jag sprang och sprang och fortsatte springa. Det där hemmet är jordens helvete...

Fortsättning följer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0