Lämna utan ånger - del 2

 Medans jag drömde mig bort så hörde jag mummel.
 
- Ska vi plugga idag eller? Hallå? sa Gina och skrattade.
-Fan vad jag hatar när du drömmer dig bort! fortsatte hon.

Gina är den enda som vet min hemligt. Eller halva sanningen. Jag har sagt att jag är bisexuell. Hon har accepterat det. Hon var den enda som förstod. När jag berättade för henne så sa hon att det inte var så svårt för henne att fatta det. Hon tycker jag är en typisk pojkflicka.
-Aaa det är klart, vi drar till dig? svarade jag.
- Aa absolut. sa hon och log med sitt vackra leende.
- Bästa, vi syns sen då. Svenskan har börjat. Smsa mig när du har slutat.
- Okej!
 

Svenskan var tråkig nog att jag fortsatte dagdrömma. Drömde om ett liv, ett fritt liv. Utan sjalar, utan regler, utan någon särskilld religion. Ett liv där jag var med Gina. Vi var tillsammans. Föralltid. Klockan ringde, det gick fort. Under tiden jag la in mina böcker i skåpet och tog ut väskan så kände jag mobilen vibrera i bakfickan. Jag tog upp den och såg Ginas sms. "Kom till café babe!". Stängde skåpet och sprang ner. Såg henne, och fick samma känsla som jag alltid. Glädje sprutade i hela kroppen.
 
-Ska vi gå? sa hon och började gå i förväg.
Jag följde efter.

Jag satt på hennes säng medans hon satt framför datorn och kollade runt lite på Facebook.
- Någon puffade mig nyss. Oh faaan va snygg han ääääär!!

Flög fram för att se vem det var. Amir?? Herregud.. Han är ju skitful!!
-Aaa han ser bra ut..
-Du lät ju övertygande hah.

Brydde mig inte att hon sa så, la mig på sängen och tittade på boken istället. Jag märkte hur hon hade snurrat på stolen och satt och tittade på mig bara. Märkte att hon log lite.
-Men sluuuuta tjuraaa!!! sa hon skrattande och slängde sig på mig.
-Nej nej, hehe tjurar inte.. 
Hon tog min bok och slängde den på golvet, satte sig upp och drog upp mig med. Hon drog ner sjalen och kände på mitt hår.
-Fan att du inte kan gå på fest med mig.. Vi skulle ha så kul! sa hon.
- Skivan kanske jag får gå på. Jag ska försöka prata med mamma och dom.
-Aa alltså det är ju ändå en gång man tar studenten, plus det är inte så att du kommer göra något fel. 
Hon slängde sig bak och låg där. Tog av mig sjalen helt och la mig bredvid henne. Hon vände sig åt andra hållet, hade ryggen mot mig och tog min hand så jag höll om henne. Bara hon visste.. Klockan blev 18:43 så jag började sätta på mig skorna och gick hemåt.

-Ma?
- Haa, mitt hjärta? 
-Jag vill kolla med dig.. Jag tar ju studenten..
- Jag vet min älskling, så stolt över dig avbröt hon mig.
-Men tror du jag kommer få gå på skivan då? Jag vill verkligen gå snälla.. Jag har aldrig bett om något, snälla låt mig gå på det här snäl...
- Jaa, varför inte. Jag ska prata med din pappa också avbröt hon mig igen.
Jag stod där helt chockad, helt tyst. Sprang mot henne och pussade henne. Senare på kvällen kom hon in till mitt rum och sa att pappa också hade sagt att det var okej. Yesssss!!! 2 månader kvar bara.

Fortsättning följer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0